Podinspektor do spraw księgowości podatkowej
wyższe, kierunek: ekonomia, administracja, finanse i rachunkowość, zarządzanie
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) znajomość przepisów prawa w zakresie: ordynacji podatkowej, podatków i opłat lokalnych, postępowania egzekucyjnego w administracji, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o pracownikach samorządowych,
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
4) posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na stanowisku,
5) brak prawomocnego wyroku sądu stwierdzającego, że kandydat był skazany za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyslne przęstepstwo skarbowe,
6) znajomość obsługi komputera (MS Office, Internet, poczta elektroniczna),
7) umiejętność obsługi systemu Informacji Prawnej LEX.
Wymagania dodatkowe:
1) staż pracy 3 lata,
2) szkolenia, kursy lub seminaria zagadnień z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego i przepisów podatkowych,
3) umiejętność interpretacji przepisów prawnych i ich zmian oraz stosowania w praktyce,
4) umiejętność redagowania pism i decyzji administracyjunych,
5) umiejętność w spółpracy w zespole,
6) systematyczność, komunikatywność, samodzielność, odpowiedzialność,
7) umiejętność obsługi urządzeń biurowych, komputera i podstawowych aplikacji,
8) aktywność w doskonaleniu własnych umiejętności.
9) odporność na stres.
1) naliczanie podatków z tytułu podatków od środków transportowych (gromadzenie, przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji składanych organowi podatkowemu),
2) przygotowywanie aktów administracyjnych (decyzji i postanowień dotyczących opłat i kosztów związanych z prowadzonymi postepowaniami administracyjnymi) dotyczących podatku od środków transportowych,
3) opracowywanie wniosków i projektów uchwał w sprawie określenia wyskości stawek podatkowych w zakresie podatku od środków transportowych,
4) pobór podatków oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
5) prowadzenie rachunkowości podatkowej w zakresie podatków,
6) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
7) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
8) prowadzenie windykacji mależności za nieruchomości udostępnione z zasobów Gminy,
9) rozliczanie sołtysów z tytułu zainkasowanych należności podatkowych,
10) bieżące prowadzenie księgowości podatkowej oraz likwidacja zaległości w podatkach z lat ubiegłych,
11) opracowywanie wymaganej sprawozdawczości z zakresu prowadzonych spraw,
12) opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
1) list motywacyjny,
2) życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przzbiegu nauki i pracy zawodowej,
3) kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplomy, zaświadczenia),
4) kopie dokumentów potwierdzających staż pracy, w szczególności: świadectwa pracy lub w razie pozostawania w zatrudnieniu - zaświadczenia, oraz dokumentów o posiadaniu doświadczenia zawodowego (np. opinie i referencje),
5) kopie innych dokumentów poświadczających posiadane kwalifikacje i umiejętności (np. kursy i szkolenia),
6) oryginał kwestionariusza osobowego,
7) pisemne oświadczenia kandydata:
a) o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
c) stwierdzające, źe kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe (w przypadku zatrudnienia kandydata zobowiązany będzie dostarczyć zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego),
d) o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015r., poz. 2135 ze zmianami) oraz ustawą z dnia 22 marca 1999r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016r., poz. 902),
8) aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku podinspektora ds. ksiegowości podatkowej, wystawione przez lekarza medycyny pracy,
9) inne dodatkowe dokumenty uznane za ważne przez kandydata zainteresowanego pracą.
1) praca w budynku Urzędu Gminy Żyrzyn,
2) stanowisko związane z pracą przy komputerze - w ramach 1 etatu (40 godzin tygodniowo),
3) budynek Urzędu Gminy nie jest wyposażony w windę.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia w jednostce w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest mniejszy niż 6%.
1) Sekretariat Urzędu Gminy Żyrzyn,
2) w przypadku wysłania pocztą (listem poleconym) na adres Urzędu (24-103 Żyrzyn, ul. Powstania Styczniowego 10), dokumenty należy składać z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze ds. księgowości podatkowej w Referacie Finansowym i Podatkowym Urzędu Gminy Żyrzyn".
W przypadku przesłania dokumentów listem poleconym o złożeniu ich w terminie decyduje data wpływu do Urzędu, a nie data stempla pocztowego.
1) aplikacje, które wpłyną do Urzędu po upływie określonego w ogłoszeniu terminu lub będą niekompletne nie będą rozpatrywane,
2) osoby, ktróre zakwalifukują sie do drugiego etapu naboru zostaną powiadomione: e-mailem lub listownie o terminie testu,
3) informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy Żyrzyn,
4) kserokopie dokumentów złożonych w ofercie muszą być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
Dodano do BIP dnia 18-07-2016 13:34:38